Strona główna Poradnik WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)
Kącik techniczny 30.11.2021

WYMIANA WAŁKA ROZRZĄDU GRUPY VAG 1.9-2.0TDI (POMPOWTRYSKI)

Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ?

Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być niewystarczający !

Pamiętaj zawsze o diagnozie silnika, co mogło mieć wpływ na awarię. Wałek to nie część eksploatacyjna, którą można wymienić po ok. 100 000 km lub mniej.  Głowica w której pracuje wałek jest poddawany ogromnym naciskom od strony zaworów jak i pompowtryskiwaczy. Jeżeli nie zweryfikujemy pozostałych elementów w głowicy, efekt uszkodzenia nastąpi w bardzo krótkim czasie po naprawie. Pamiętaj o weryfikacji:

  1. Otwory w głowicy pod wałek rozrządu – właściwie wyosiowane
  2. Wymiana śrub pod podpory wałka rozrządu
  3. Gniazda pompowtryskiwaczy, czy nie są rozbite. Ewentualne rozwiercenie gniazd pod specjalne tulejki naprawcze
  4. Uszczelnienie pompowtryskiwaczy
  5. Wymiana śrub pompowtryskiwaczy
  6. Dźwigienki pompowtryskiwaczy
  7. Wymiana śrub osi dźwigienek pompowtryskiwaczy

Inne również ważne czynności:

  1. Poprawność pracy zaworów w prowadnicach ( weryfikacja ich stanu)
  2. Stan układu smarowania w tym pompy olejowej – przepłukanie układu
  3. Wymiana filtra oleju oraz oleju zgodnego z zaleceniami producenta silnika
  4. Naniesienie na krzywki oraz czopy wałka specjalnego preparatu smarnego zalecanego przy pierwszym uruchomieniu po naprawie
  5. Prawidłowość ustawienia rozrządu
  6. Ręczne obrócenie wałem korbowym, odpowietrzenie popychaczy hydraulicznych

Postępując zgodnie z tymi regułami w 99% przypadków unikniemy ponownej awarii wałka rozrządu.